1970-73
Jawa 250cc 623 Bizon
1970-73
Jawa 350cc 633 Bizon
1970-74
Jawa 50cc Babetta 207
1970
Jawa 250cc 402 (typ 654) ISDT
In 1969 was de ISDT met bananen frame (http://66.84.0.143/~ahrmanwc/art5.htm) op z'n retour. De Tsjechische leden van het ISDT team maakten al gebruik van het nieuwe frame met dubbele omlaag gaande buizen. Het bananen frame bleef in beperkte productie tot in 1970.
1971
1972
Jawa Factory Longtrack
De Jawa fabriek wist ook succesvolle machines te bouwen voor Longtrack en Speedway, zoals in 1972
Jawa Factory Speedway
1974-81
Jawa 350cc 634
1976
Jawa 175cc ISDT 651
1978
Jawa 500cc Boxer
De Jawa Boxer werd voor het eerst ontwikkeld in 1978 als een 350, en werd later opgekrikt tot een 500 cc. De Boxer was voorzien van een OHV horizontaal tegenoverliggend tweecilinder 4-takt blok. Net zoals het klassieke BMW boxer blok, maar het Jawa ontwerp plaatst de 5 versnellingsbak onder de krukas, wat resulteert in een veel kortere en compactere layout. Een tegengesteld roterende koppeling helpt de typische torque reaktie van een in-lijn blok op te heffen. Verder was de Boxer voorzien van een elektrische- en kick-starter, en de "sport" versie was voorzien van ee 4-kleps kop. Helaas is de Boxer nooit in produktie genomen. Er zijn maar een paar prototypes gemaakt.